W Dobroszycach powstała największa łąka kwietna LIDL –
ma blisko 80 000 m2!

Lidl, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, podjął się sadzenia łąk kwietnych na obszarach graniczących ze swoimi sklepami i centrami dystrybucji. Lidl właśnie stworzył swoją największą łąkę kwietną o powierzchni blisko 80 000 m2 przy Centrum Dystrybucyjnym Lidl w Dobroszycach. Ma prawie 80 000 m2 i jest jedną z największych łąk kwietnych w Polsce. To część ambitnej strategii CSR firmy na lata 2020-2025, w ramach której Lidl podejmuje działania w zakresie poszanowania bioróżnorodności, ochrony klimatu oraz zasobów.

Intensywna gospodarka rolna, stosowanie pestycydów i nawozów, degradacja gleby spowodowana suszą, zanieczyszczenia powietrza – wszystko to ma wpływ na pogarszającą się sytuację owadów zapylających, typu: motyle, ćmy, pszczoły i chrząszcze. W ciągu najbliższych dziesięcioleci zagrożonych wyginięciem jest ponad 40 proc. gatunków owadów – ich brak oznacza natomiast odejście od upraw bogatych w substancje odżywcze, jak orzechy, warzywa czy owoce.

To poważne zagrożenie dla ilości i jakości pożywienia, a ostatecznie – globalnego łańcucha dostaw i stanu branży spożywczej.

Z problemu zdaje sobie sprawę sieć handlowa Lidl, która jako pierwsza w Polsce podjęła się sadzenia łąk kwietnych na obszarach wokół swoich sklepów i centrów dystrybucji. W ten sposób powstały już łąki w Lublinie, Opolu Lubelskim, Ustroniu Morskim, Warszawie, Swarzędzu, Tczewie i we Wrocławiu – a ostatnio – także przy Centrum Dystrybucyjnym Lidl w Dobroszycach. Ma ona prawie 80 000 m2 i jest największą łąką Lidl w Polsce.

Razem łąki mają obecnie powierzchnię ponad 100 000 m2. W kolejnych latach będzie ich jednak jeszcze więcej – firma planuje zasiać kwiaty na powierzchni ok. 114 000 m2 – będących równowartością ponad 437 kortów tenisowych.

Słabnąca bioróżnorodność to ogromny problem sektora rolniczego, jak i całego współczesnego świata, dlatego naszym celem jest tworzenie łąk kwietnych. Większość sklepów średnio- i wielkopowierzchniowych ma w swojej okolicy nieużytkowane tereny, które obecnie stoją puste lub porasta je trawa. Tymczasem, jak pokazują badania, sadzenie łąk kwietnych niesie ogromne korzyści: to bardzo praktyczna, ekologiczna i potrzebna praktyka. Wiemy, że możemy być inspiracją dla innych podmiotów komercyjnych w tworzeniu proekologicznych inicjatyw – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR w sieci Lidl Polska.

Piękne i… pożyteczne

Pracownicy sieci handlowej Lidl wierzą, że odpowiedzialna firma może więcej, dlatego zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy. Wśród swoich priorytetów sieć wymienia m.in.: redukcję emisji operacyjnych Scope 1 i 2 o 80 proc. (w porównaniu z 2019 r.), ochronę zasobów (w tym przyjęcie polityki wodnej) czy np. prowadzenie gospodarki obiegu zamkniętego. Ostatnie wiąże się z ambitną strategią „REset Plastic”, celem której jest zmniejszenie do ok. 20 proc. zużycia plastiku w opakowaniach marek własnych i przystosowanie ich do maksymalnego recyklingu do 2025 r.

Tym razem działania firmy skupiły się jednak na trosce o bioróżnorodność. Poprzez zakładanie łąk kwietnych, będących miejscem do życia dla setek gatunków roślin i zwierząt, Lidl ma nadzieję zapewnić bezcennym zapylaczom pożywne pyłki i nektar oraz schronienie zimą. Korzyści przemawiających za sadzeniem łąk kwietnych jest jednak znacznie więcej: wchłaniają one więcej wody niż tradycyjne trawniki, co skutkuje mniejszą potrzebą podlewania i lepszym jej magazynowaniem podczas suszy, nie potrzebują nawozów i innych środków chemicznych, naturalnie pochłaniają pyły i obniżają temperaturę powietrza, a także nie wymagają częstego koszenia, a więc ich utrzymanie nie powoduje zużycia paliw kopalnych.

W nadchodzących latach podobnych łąk w okolicy sklepów Lidl Polska powstanie jeszcze więcej – ku uciesze klimatu oraz oczu klientów.

Więcej informacji dot. działań Lidl Polska oraz Strategii CSR na lata 2020-2025 firmy znajduje się na oficjalnych stronach firmy: www.lidl.pl, https://kimjestesmy.lidl.pl/.

Informacje o firmie:

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 11.550 sklepów tej marki, a w Polsce około 800. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Previous post Średnia cena OC w I półroczu najniższa od 6 lat
Next post Telefony i komputery zamknęły młodzież w domach? Jak rozruszać pokolenie Z?
Close

Redakcja

kontakt@merete.pl