Czy inflacja zagląda do misek naszych pupili? PAYBACK bada preferencje zakupowe opiekunów zwierząt w dobie rosnących cen

*Wyniki ankiety PAYBACK Opinion Poll

Już drugi rok z rzędu z okazji przypadającego na 4 października Światowego Dnia Zwierząt, PAYBACK przeanalizował preferencje zakupowe opiekunów zwierząt domowych. O ile w poprzednim badaniu ważną część stanowił wątek związany z pandemią, to w tym roku jedną z kluczowych kwestii była inflacja. Czy rosnące ceny istotnie wpływają na tę część budżetu domowego, który przeznaczamy na kupno karmy i akcesoriów dla naszych pupili? Ile wydajemy na zakupy dla naszych milusińskich i czy w ogóle bierzemy pod uwagę możliwość ograniczenia wydatków na ich utrzymanie? Na te i więcej pytań odpowiada najnowszy PAYBACK Opinion Poll.

Od wielu miesięcy inflacja zagląda do portfeli Polaków, dotkliwie weryfikując nasze plany i potrzeby zakupowe. Czy dotyczy to również wydatków na zwierzaki?

Na to, jak w dobie inflacji organizujemy budżet związany z utrzymaniem zwierzaków, w dużej mierze wpływa nasz stosunek do nich. A w przypadku badania PAYBACK aż 90% ankietowanych podkreśliło, że traktują swojego pupila jako członka rodziny, w przeciwieństwie do zaledwie 10% respondentów, dla których pies czy kot to po prostu zwierzę. Z tego względu, zdecydowana większość osób, które wzięły udział w najnowszym PAYBACK Opinion Poll, wdraża sprytne strategie zakupowe, dzięki czemu nadal może kupować dobrej jakości karmę i inne produkty dla swoich zwierząt – komentuje Katarzyna Grzywaczewska, Dyrektor Marketingu w PAYBACK Polska.

A jaki zwierzak jest zazwyczaj naszym domowym i rodzinnym kompanem? W przypadku prawie połowy ankietowanych jest to pies. Co trzeci respondent jest opiekunem kota, a po kilka procent badanych ma królika, rybki akwariowe lub chomika. Zwykle w naszych domach mieszka jedno zwierzę – tak wskazało 57% ankietowanych PAYBACK, a co czwarta osoba zadeklarowała, że opiekuje się dwoma zwierzakami.

Inflacja vs. miska naszych podopiecznych

Co ważne, aż 81% osób, które wzięły udział w badaniu PAYBACK, zadeklarowało, że nawet w dobie inflacji nie ogranicza wydatków związanych z utrzymaniem swoich pupili. Co więcej, w przypadku większości (67%) ankietowanych PAYBACK, rosnące ceny produktów przełożyły się wzrost budżetu, jaki przeznaczają na utrzymanie swoich zwierzaków. Z kolei 17% ankietowanych nadal wydaje na konieczne zakupy tyle samo, a 16% osób przyznało, że stara się oszczędzać i wydaje mniej.

Zatem ile średnio wydajemy na utrzymanie zwierząt? Rok temu 36% respondentów zadeklarowało, że przeznacza na ten cel od 51 do 100 złotych na miesiąc, w tym roku natomiast ten sam odsetek ankietowanych wskazał, że zakup karmy i innych produktów to już od 101 do 200 zł w miesięcznym budżecie domowym.

Ci respondenci, którzy muszą szukać oszczędności, zwykle robią to w takich kategoriach, jak zakupy zabawek (21% ankietowanych z tej grupy), pokarmu (18%) oraz akcesoriów (17%). Nie oznacza to jednak, że poszukiwanie oszczędności podczas kupna karmy przekłada się na niższą jakość jedzenia, jakie serwujemy pupilom – blisko połowa ankietowanych korzysta wtedy z oferowanych przez sklepy promocji, co czwarty respondent kupuje większe opakowania jedzenia dla swojego zwierzaka, a jedynie 15% osób szuka tańszych zamienników.

W dobie inflacji wszyscy po trochu stajemy się łowcami okazji, a utrzymanie zwierzaków nie jest tu wyjątkiem. Wręcz przeciwnie, ponad 70% respondentów PAYBACK robiąc zakupy dla swoich podopiecznych, poszukuje promocji. Z pomocą zwykle przychodzi im wtedy internet, który dla 56% ankietowanych jest preferowanym sposobem na znalezienie atrakcyjnych cenowo produktów – komentuje Katarzyna Grzywaczewska.

Sklepy online najpopularniejsze

W ubiegłorocznym badaniu PAYBACK najczęściej wskazywanym miejscem zakupu karmy dla zwierząt były super lub hipermarkety. W tym roku najpopularniejszym kanałem zakupowym okazał się internet, z którego w tym celu korzysta już 30% ankietowanych, podczas gdy wielkopowierzchniowe sklepy wybrało 21% osób.Na kolejnych miejscach znalazły się dyskonty, lokalne sklepy zoologiczne lub stacjonarne sklepy sieciowe, w których karmę kupuje odpowiednio po 17%, 16% i 14% opiekunów zwierząt. 

Akcesoria i zabawki dla swoich pupili (podobnie jak rok temu) najchętniej kupujemy online, co wskazało 30% respondentów PAYBACK Opinion Poll. Lokalne sklepy zoologiczne wybiera 21%, super i hipermarkety – 17%, a stacjonarne sklepy sieciowe i dyskonty po 15% i 7% ankietowanych.

Decydując się na konkretny sklep, w którym zrobimy zakupy dla naszych podopiecznych, najczęściej zwracamy uwagę na ceny i oferowane promocje, które są istotne dla 36% ankietowanych badaniach PAYBACK. Wśród innych elementów, które decydują o naszym wyborze, jest szeroki asortyment sklepu, co wskazało 28% respondentów, a także specjalistyczne produkty, których poszukuje 14% ankietowanych.

Wśród elementów, które ze względu na inflację zeszły podczas zakupów konkretnych artykułów na dalszy plan, najczęściej wskazywanym była marka produktu (26%), marka sklepu (17%), jakość produktu (13%) i kwestie ekologiczne (12%).

Mniejsze budżety, ale wciąż wielkie serca

Mimo że rosnąca inflacja w istotny sposób wpływa na stan naszych domowych budżetów, blisko 60% ankietowanych deklaruje, że nadal wspiera akcje charytatywne prowadzone na rzecz zwierząt. Respondenci najczęściej włączają się w zbiórki karmy (43%) i akcesoriów oraz biorą udział w zbiórkach pieniężnych (38%). Okazji do przekazania wsparcia na rzecz potrzebujących zwierząt jest mnóstwo. Można to zrobić na przykład przy okazji zakupów w sklepach Maxi Zoo, partnera Programu PAYBACK, gdzie na klientów czekają pojemniki na dary przekazywane rozmaitym instytucjom w ramach lokalnych działań charytatywnych prowadzonych przez sieć.

Pomaganie potrzebującym zwierzętom jest głęboko wpisane w misję marki Maxi Zoo, dlatego aktywnie współpracujemy ze schroniskami, fundacjami, stowarzyszeniami i angażujemy się w pomoc charytatywną. Obecnie pomagamy kilkudziesięciu schroniskom z całej Polski, wspierając je poprzez przekazywanie pożywienia i akcesoriów, a także promując adopcję wśród klientów naszych sklepów. Tylko w ubiegłym roku przekazaliśmy łącznie 1 milion złotych wsparcia, w tym wsparcie produktowe o wartości ponad 660 tysięcy złotych dla 35 różnych organizacji prozwierzęcych w całej Polsce oraz w grudniu 2021 na rzecz Fundacji Viva! o wartości 240 000 zł. Po wybuchu wojny w Ukrainie pomogliśmy także ratowanym zwierzętom przekazując duże transporty pomocy produktowej w tym karmy, czipy, środki na pchły i kleszcze, transportery czy akcesoria, takie jak obroże, szelki i smycze. Dodatkowo 1 października ruszyła już VIII edycja naszej akcji „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”, w ramach której po raz szósty można wesprzeć psy ratownicze Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego poprzez zakup specjalnych zawieszek. Dochód z ich sprzedaży przekażemy Fundacji GOPR. Zachęcamy wszystkich do udziału w naszych akcjach charytatywnych na rzecz zwierząt w potrzebie tłumaczy Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.

PAYBACK Opinion Poll

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 14-16 września 2022 r. metodą ankiety online na grupie 1408 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

PAYBACK Polska

Jesteśmy największym multipartnerskim Programem Bonusowym w Polsce. Uczestnicy naszego Programu mogą zbierać punkty przy pomocy plastikowych kart i nowoczesnej aplikacji. Nagradzamy konsumentów, aby czerpali dodatkową radość z zakupów i doświadczeń z różnymi markami. Wspieramy naszych partnerów w realizacji celów sprzedażowych, budując trwałe relacje z ich klientami.

Dzięki skali działania oraz narzędziom Big i Smart Data skutecznie pomagamy firmom wzmacniać ich pozycję na rynku. Pogłębione dane o zwyczajach zakupowych pozwalają na stworzenie spersonalizowanej komunikacji i większe angażowanie klientów.

Wśród naszych partnerów są duże sieci handlowe, firmy usługowe oraz największe platformy e-commerce. Uczestnicy Programu mają do dyspozycji tysiące miejsc sprzedaży w tym ponad 300 sklepów online, w których mogą zbierać punkty i wykorzystywać je na różne sposoby:

•              podczas płatności za zakupy

•              wymieniając na nagrody – już ponad 2 miliony rozdanych nagród

•              wymieniając na mile Miles & More

•              przekazując na cele charytatywne.

W samym 2021 roku liczba transakcji, w których uczestnicy Programu zbierali i wykorzystywali punkty PAYBACK, sięgnęła ponad 109 milionów, a obrót nimi przekroczył równowartość 15,1 miliarda PLN.

Ps: Zobacz polecany hotel dla psów Warszawa i okolice, województwo Mazowieckie https://www.psyuani.waw.pl/

Portal informacyjny Merete

Portal udostępnia informacje będące przedmiotem zainteresowania szerokiego grona odbiorców.

To rodzaj serwisu informatycznego (informacyjnego), poprzez który użytkownicy mają dostęp do nowych informacji z wielu dziedzin.

Istnieje bardzo wiele różnych kryteriów, na podstawie których można oceniać informacje znalezione w Internecie. Nie istnieją jednak wytyczne, które jednoznacznie nakazywałyby wybór konkretnych kryteriów, ale można wyróżnić takie, które mogą posłużyć za podstawowy wyznacznik informacji jakościowo dobrej i wiarygodnej. Są nimi autorstwo, aktualność, dokładność, obiektywność, relewantność i wiarygodność.

Wiadome jest, że nie każdą informację będziemy oceniać wieloaspektowo, z wykorzystaniem wszystkich kryteriów. Warto jednak zastosować choćby część z nich, by mieć pewność, że informacje przez nas wykorzystywane są wiarygodne i wysokiej jakości.

Warto wiedzieć…

Najszybciej newsy trafią do Internetu. Zmiany w stanie prawnym lub projekty, które mają szansę wejść w życie, branżowe nowinki, informacje o nowych technologiach, produktach – portale internetowe są miejscem, gdzie na nie trafimy. Tak jak w przypadku niebranżowych mediów internetowych, mamy zagwarantowaną szybkość dostarczania informacji. Poszerzanie swojej wiedzy poprzez lekturę branżowej prasy, książek i stron internetowych wydaje się być oczywistą ścieżką samodzielnego rozwoju swojego życia zawodowego.

W zależności od naszych potrzeb, nastawienia, upodobań itp. warto sięgać po autorów, których styl pisania, charakter ujmowania tematu nam się podobają i po prostu do nas przemawia. Nie ma potrzeby zmuszać się do czytania czegoś, co nam się zwyczajnie nie podoba. Wszak lektura ma nam sprawiać satysfakcję i przyjemność, a nie tylko dostarczać wiedzy.

Słowo pisane to nieoceniony sposób na rozpowszechnianie informacji. Pamięć ludzka jest ulotna, o czym często przekonujemy się aż za dobrze. Dzięki lekturze zyskujemy dostęp do informacji, do których możemy się praktycznie w każdej chwili odwołać i potraktować je jako swoisty pewnik, także w sytuacjach spornych czy przy wyjaśnianiu nieścisłości. Tego komfortu nie mamy w przypadku sięgania po informacje przekazane drogą ustną, które są uważane za mniej wiarygodne. Większe zaufanie do zanotowanych informacji kosztem tych powiedzianych i usłyszanych to efekt uboczny rewolucji Gutenberga.

Czytanie jest czynnością angażującą nasz mózg – można to tak w skrócie ująć, bez wchodzenia nadmiernie w medyczne szczegóły. „Muszę przemyśleć to co przeczytałem/przeczytałam” – często w ten sposób podsumowujemy lekturę (chyba, że była ona dla nas bardzo nieangażująca na poziomie intelektualnym, emocjonalnym, nie dostarczyła nam żadnych nowych informacji itp.). Dzięki czytaniu wpadniemy na nowe pomysły, kreatywne sposoby rozwiązania problemów, nowe ujęcia starego i dobrze znanego tematu. Opisany przez autora case study może stać się inspiracją do wykorzystania przez analogię pewnych rozwiązań w nowym kontekście. Osobną kwestię, choć wartą wspomnienia, stanowią teksty, które nie są inspiracją w sensie zawodowych, a przede wszystkim w zakresie samorozwoju. Z doświadczenia mogę napisać, że świetnie w tej kwestii sprawdzają się biografie znanych ludzi, których osiągnięcia lub ścieżka życia z jakiegoś powodu budzą nasz podziw czy po prostu zainteresowanie. Recepty na sukces od A do Z na skalę Billa Gatesa w takiej biografii raczej znajdziemy (zresztą wtedy cena takiej książki była inna), ale coś, co może pchnąć nasze myślenie o swojej działalności, zachęcić do odejścia z pracy na etacie i założenia własnej firmy, przemodelowania swojej oferty, wpłynięcia na sposób komunikowania się z klientami itp. Możliwości jest tu naprawdę sporo i warto je wykorzystać. Funkcję inspiracji może pełnić biografia nie tylko kogoś z naszej branży, do tego celu potrafią się też nadawać nieźle życiorysy artystów, którzy zazwyczaj w życiu nie mieli lekko.

Dzięki czytaniu czasopism możliwe jest poszerzenie posiadanej przez siebie wiedzy. W obecnych czasach gazety i czasopisma mają bardzo zróżnicowaną tematykę, dlatego z całą pewnością każdy człowiek znajdzie coś, co będzie mu w pełni odpowiadało.

Dzięki czytaniu czasopism istnieje możliwość odwoływania się do wcześniej przeczytanych tekstów, co ma bardzo duże znaczenie dla wielu osób. Źródła wiedzy są bardzo ważne, ponieważ dzięki nim człowiek może się rozwijać oraz poznawać nowe dla siebie rzeczy. Odwoływanie się do przeczytanych tekstów ma szczególne znaczenie w przypadku dzieci oraz młodzieży. Te grupy dopiero poznają świat i zasady, które w nim panują. Dlatego odwoływanie się do przeczytanych tekstów kultury jest bardzo istotne. Gazetki dla dzieci i czasopisma dla młodzieży sprawdzą się w tym przypadku najlepiej, dlatego warto umożliwić dzieciom oraz młodzieży zapoznawanie się z nimi oraz czytanie.

Zarówno gazetki dla dzieci, jak i czasopisma dla młodzieży mogą w odpowiedni sposób zainspirować młodego człowieka do działania. Jest to bardzo istotny aspekt czytania czasopism, dlatego powinno się na niego zwrócić szczególną uwagę. Czytanie w skuteczny sposób angażuje mózg do pracy i skłania do myślenia nad przeczytaną treścią. Dlatego warto zapoznawać się z literaturą z różnych źródeł, a także czasopismami, które mają dość szeroką tematykę. Dzięki dokonaniu wyboru odpowiednich dla siebie pozycji człowiek z całą pewnością będzie bardziej zachęcony do działania.

Gazety i czasopisma bez wątpienia umożliwiają zdobycie nowej wiedzy orz pogłębienie wiedzy, którą się już posiada. Dodatkowo dzięki nim można również bardzo zyskać na profesjonalizmie, co w przypadku niektórych osób ma dość duże znaczenie. Szczególnie interesujące jest czytanie czasopism, w których znajdują się artykuły autorytetów z danej branży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous post Polacy są gotowi na manifest-dating, czyli korzystanie z prawa przyciągania w sferze randek i związków
Next post Czyszczenie elewacji budynku
Close

Redakcja

kontakt@merete.pl